5 Haziran 2016 Pazar

KRİZ İLETİŞİMİ KİTABI


‘Örnek Vaka Analizleri ile Kriz İletişimi’ başlıklı kitabım Beta Yayıncılık tarafından basılarak Mayıs 2016’da piyasaya çıktı. Türkiye’de kriz iletişimi yönetimi alanında ilk akla gelen isim olan Bersay İletişim Grubu Onursal Başkanı Sayın Ali Saydam’ın Sunuş yazısının da yer aldığı kitap, gerek Kriz Yönetimi ve Kriz İletişimi alanlarında çalışan akademisyenlere, alan ile ilgili lisans ve yüksek lisans düzeyinde ders alanlara, gerekse de bu konuda hizmet veren halkla ilişkiler/iletişim ajanslarına ve kuruluşların halkla ilişkiler ya da kurumsal iletişim departmanı sorumlularına yönelik olarak hazırlanmıştır. Üç bölümden oluşan kitabın birinci bölümünde kriz kavramı ve krizlerin yönetilmesi ele alınmaktadır. Bu bölümde kriz yönetim modelleri, kriz iletişimi kuramları, kriz planı ve kriz ekibinin oluşturulması, kriz yönetiminin değerlendirilmesi ve sosyal medyada kriz yönetimi konularına yer verilmektedir. Proaktif kriz yönetiminin ele alındığı ikinci bölümde ise sorun ve risklerin yönetilmesi, risk iletişimi kuramları ve riskin algılanması alt-başlıkları yer almaktadır. Üçüncü ve son bölümde ise yakın dönemde dünyada ve Türkiye’de yaşanan kurumsal krizler, vaka analizi olarak değerlendirilmektedir. Soma maden faciası, at eti krizi, kaybolan Malezya Havayolları MH370 uçağı ve Costa Concordia kruvaziyer kazasının kriz iletişimi kuramları temel alınarak analiz edildiği bu bölüm, yaşadıkları krizleri başarı ile yönetmek isteyen kurumlara bir rehber sunmaktadır.