Bu blog başta sağlık iletişimi, stratejik iletişim, halkla ilişkiler, kriz ve risk iletişimi yönetimi, propaganda konularında "gerçek", "yarı-gerçek" ve "üretilmiş gerçekler" ile ilgilenmektedir. Blog yazarı, enformasyon denizinde manipülasyon rüzgarıyla savrulanlara bir pusula sunmayı amaçlamaktadır.
21 Ocak 2010 Perşembe
SAĞLIK İLETİŞİMİ ve MEDYA
Günümüzün HIV/AIDS, kalp ve damar hastalıkları, şiddet, obezite, uyuşturucu ve sigara bağımlılığı gibi kamu sağlığı sorunlarıyla tıp biliminin tek başına mücadele etmesi beklenemez. İşte bu noktada ‘sağlık iletişimi’, iletişim stratejilerinin sağlığın geliştirilmesi amacıyla kullanıldığı ve kamu yararının esas alındığı çok disiplinli bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır.
Kitapta, sağlık iletişimi yöntemleri olan sosyal pazarlama, medyada savunuculuk (media advocacy) ve halkla ilişkilerin; sağlığın geliştirilmesi çalışmalarına nasıl katkıda bulunabileceği ele alınırken, medyanın bol ama düşük kaliteli, çoğunlukla birbiriyle çelişen sağlık enformasyonlarının kaynağı olması ve “sağlık endüstrisinin ritüellerini” yansıtarak, sağlığın metalaştırılmasına nasıl katkıda bulunduğu da incelenmektedir. Kullanılabilir, ulaşılabilir ve doğru sağlık enformasyonunun yanı sıra sağlık okuryazarlığı düzeyindeki artış hiç şüphesiz ki olumlu sağlık davranışının anahtarıdır ve sağlık iletişimi paydaşlarının sorumlu ve etik davranışına ihtiyaç göstermektedir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder